You are here:  / Marketing zróżnicowany / Reklama zewnętrzna – czy to się opłaca?

Reklama zewnętrzna – czy to się opłaca?

Za formę reklamy zewnętrznej możemy uznać zarówno plakaty jakich mamy na ulicach setki, jaki… no właśnie. Póki co górnej granicy tej formy marketingu nie określono. Znając życie niedługo na
statkach kosmicznych znajdzie się logo sponsora międzyplanetarnych wojaży. Zejdźmy jednak na ziemie. Najbardziej polarne formy „Out-Of-Home” z jakimi mamy dzisiaj do czynienia to wszelakiej maści bilbordy, oklejone środki komunikacji miejskiej, citylighty, reklamy na bankomatach, oraz coraz bardziej popularnych ekranach LCD umieszczonych w widocznych miejscach.

Reklamy zewnętrznej nie da się sprecyzować za pomocą kilku zdań. „Outdoor” jest pojęciem bardzo szerokim i rozbudowanym. Właściwie każde działanie promocyjne, którego miejscem ekspresji nie są media. W odróżnieniu od materiałów zamieszczanych w TV, Internecie czy gazetach reklama zewnętrzna nie ma na celu przekazania nam jak największej ilości informacji, ale do zapuszczenia swoich korzeni w naszej podświadomości tak głęboko jak się tylko da.

Dyskusja odnośnie promowania swojej działalności za pomocą reklamy zewnętrznej wydaje się być zbędna. To jakby zastanawiać się czy na co dzień warto zakładać buty, bądź bieliznę. Nawet najlepsza reklama w mediach nie zastąpi dobrej kampanii w realnym świecie. Budowa wizerunku swojej firmy opiera się w dzisiejszych czasach głównie na budowaniu relacji z klientem w realnym świecie. Można mieć czytelną i dobrze wypromowaną stronę internetową, kręcić spoty telewizyjne i puszczać reklamę w radiu, ale jeśli prowadzimy działalność w prawdziwej, a nie wirtualnej rzeczywistości kroki te nie wystarczą.

Najważniejsze jest aby stworzyć skuteczną kampanię OOH, która sprawi, że ludzie szybko zaczną kojarzyć promowaną markę. Dobra strategia, sprawia, że cała reszta może odejść na drugi plan. Ludzie bowiem często kupują to co zakorzeniło się w ich świadomości, a nie to co chcą. Właśnie na dobrej reklamie zewnętrznej oparł się sukces większości dużych firm, które dzisiaj znamy z setek bilbordów, citylightów, banerów, pylony reklamowe i wszelkiej maści innych materiałów reklamowych. Nie ma skutecznego i dobrego biznesu bez działań outdoorowych.