You are here:  / Reklama zewnętrzna / Geograficzne kierowanie reklam w Google AdWords

Geograficzne kierowanie reklam w Google AdWords

Geograficzne kierowanie reklam w Google AdWords to bardzo przydatna funkcja systemu AdWords. Zacznijmy od tego, że w przypadku sklepów internetowych lub świadczenia usług na terenie całego kraju bardzo atrakcyjne wydaje się skierowanie reklam na miejskie aglomeracje. W miastach jest dużo firm – potencjalnych klientów. Więc taka strategia wydaje się słuszna – koncentrując się na małym obszarze docieramy do dużej ilości potencjalnych klientów.

Ale warto wiedzieć więcej o tym, czego nie widać na pierwszy rzut oka. Warto wiedzieć, że nie jesteśmy jedynymi którzy tak myślą. Reklamodawcy więc skupiają się na aglomeracjach. A w związku z dużą konkurencją miedzy sobą średni CPC jest znacząco wyższy.

W przypadku wypomnianego sklepu internetowego lub świadczenia usług na terenie całego kraju takie celowanie a aglomeracje podwyższa koszty prowadzenia kampanii. Warto pamiętać, że wiele firm istnieje w małych miasteczkach, czy wręcz wsiach. Nie mają oni możliwości takich jak firmy w aglomeracjach (gdzie dużo jest sklepów i firm do których można podjechać po towar). Wolą często zakupić towar lub usługę z dostawą do siedziby niż jeździć do sklepu – do odległego miasta. Dlaczego odcinać się od tych klientów? Którzy chętniej kupią przez internet – bo im się to opłaca.

Zarobek dla reklamodawcy ze sprzedaży jest taki sam, jakby to kupowała firma „wielkomiejska”. A do tego CPC będzie mniejszy. Czyli ROI rośnie.