You are here:  / Marketing w praktyce / Wal-Mart

Wal-Mart

Po raz pierwszy od wielu lat pozycję najdroższej marki świata straciła Coca-Cola – jej miejsce zajęła marka Wal-Mart, którą wyceniono na 42,5 mln dol.

Awans marki Wal-Mart na pierwsze miejsce w rankingu najdroższych marek  to symbol dominacji wielkich sieci handlowych w gospodarce.

Wal-Mart wygrywa też w rankingu firm o największych przychodach na świecie.

W wyniku globalnego kryzysu gospodarczego wartość 100 najdroższych marek zmalała łącznie o 67 mld dol.

Oprócz Coca-Coli największe spadki dotknęły marek: Starbucks, Nike i L’Oréal. Z analizy wynika, że jedynymi sektorami gospodarki, które notowały wzrost wartości marek, były branża petrochemiczna (najwięcej na wartości zyskał ExxonMobil) i zdominowana przez Johnson & Johnson branża farmaceutyczna oraz artykułów higieny.

Wal-Mart
0 votes, 0.00 avg. rating (0% score)