You are here:  / Marketing wielopoziomowy / Różnice kulturowe w decyzjach marketingowych

Różnice kulturowe w decyzjach marketingowych

Otoczenie kulturowe bardzo często determinuje wybory konsumentów. Konieczne jest zwrócenie uwagi w przypadku wchodzenia na nowe rynki na dostosowywanie, poszczególnych właściwości charakteryzujących produkt, tak by odpowiadał wymaganiom tych konsumentów. Różnie kulturowe w decyzjach marketingowych odnoszą się do wielu płaszczyzn, pierwszą z nich może być stopień przywiązania do marek krajowych, wtedy to konsument dużą uwagę zwraca na kraj pochodzenia produktu. Oprócz tego na decyzje marketingowe wpływa aspekt religijny i prawny, które mają najczęściej podłoże obyczajowe. Pewne produkty mogą być na obszarze danego kraju wyłączone ze sprzedaży lub ich dostępność jest ściśle limitowana. Zakaz sprzedaży może obejmować wyroby alkoholowe, tytoniowe czy broń. Następnym czynnikiem kulturowym mogą być właściwości pracowników personelu sprzedażowego czyli ich skłonność do obsługiwania konsumentów. Istnieje wiele innych różnic kulturowych , które wpływają na decyzje marketingowe konsumentów, dlatego wdrażanie nowego produktu powinno wiązać się z dokładnym rozpoznaniem rynku, na który produkt ma być wprowadzony.