You are here:  / Marketing zróżnicowany / Public Relations

Public Relations

Public relations dynamicznie się rozwija. Można nawet zaryzykować stwierdzenie, że PR zmienia kierunki swojego działania. Internet nie jest już tylko źródłem wiedzy i informacji. Jest on idealną przestrzenią do podjęcia działań reklamowych i marketingowych. Żadne inne media nie dają tyle “poweru” co Internet. I co w związku z tym?

e-PR to public relations właśnie w Internecie. Co nim może być? Po pierwsze witryna, strona internetowa firmy. Jest to tak oczywiste, że nie trzeba tego tłumaczyć. Poza tym: emailing, blogi firmowe, reklama banerowa, marketing szeptany czy działania SEO. Wszystko to wiąże się z marketingiem internetowym. Współcześnie budowa wizerunku w sieci stała się podstawowym filarem budowy marki i jej świadomości wśród konsumentów (tzw. branding).

Ostatnimi czasy bardzo popularne stało się pisanie blogów przez przedstawicieli firm w celu reklamowania marki. Wpisy na takim blogu nie zawsze są ściśle związane z tematyką i kierunkiem działania firmy, jednak są one pewnego rodzaju promocją. Łatwo można zauważyć, że w tego rodzaju publikacjach pojawiają się słowa, które prowadzą do innych witryn, są odnośnikami. Dzięki temu, budowane są połączenia w sieci, przez co możliwa jest promocja witryny w wyszukiwarkach (SEM). Ktoś mądry powiedział że czytając książkę poznajemy myśli autora, natomiast czytając bloga można usłyszeć jego głos. Tak też się dzieje na blogach firmowych, gdzie wpisy dodawane są nawet codziennie. Jednak ich powodzenie w sieci i popularność zależy również od wartościowości wpisu. Unikalny content może stać się kluczem do sukcesu.