You are here:  / Reklama elastyczna / Na co przeznaczyć kupon AdWords?

Na co przeznaczyć kupon AdWords?

post by related

related post

Na co przeznaczyć kupon AdWords? Oczywiście na reklamę swojej strony. Jednak, 200 czy 250 zł to mało na prawdziwą kampanię reklamową. Zwłaszcza, gdy jest to pierwsza kampania a strona WWW nie ma historii statystyk (Analytics) lub ma je bardzo słabe a nowe konto AdWords nie ma swojej historii. Od razu napiszę, że skuteczność takiej kampanii będzie niska, zwłaszcza jeśli przygotowuje ją ktoś nie mający wcześniej kontaktu i doświadczenia z AdWords.

Jeśli planują Państwo długofalową akcję promocji z użyciem Google AdWords, to dobrym pomysłem, który zawsze proponuję, jest przeznaczenie tej pierwszej kwoty z kuponu na badanie rynku reklamy i konkurencji w internecie. Analiza wyników takiej kampanii pozwoli na poznanie aktualnej sytuacji wśród reklamodawców, stawek za kliknięcie, oraz zweryfikuje dobór fraz kluczowych. Dzięki temu można stworzyć później dobrą i dużo bardziej skuteczną kampanię AdWords.

Ta pierwsza mini-kampania to nasz test. Więc wystarczy dobrać kilka (maksymalnie kilkanaście) frazkluczowych w dopasowaniu ogólnym. Stworzyć grupę reklam z kilkoma wariantami reklam tekstowych. Wyłączyć sieć reklamową Google i skierować reklamy tylko na wyszukiwarkę Google. Jeśli trzeba – ustawić kierowanie geograficzne reklam (dla firm działających lokalnie nie ma czasem sensu pozyskiwać odwiedzin z drugiego krańca Polski). Ustawić wysoki CPC (koszt kliknięcia) – w zależności od branży np. 3-4 zł (obecnie najdroższe kliknięcia w polskim AdWords to ok 6-7 zł) co pozwoli tym niedopasowanym reklamom pojawiać się w miarę wysoko. Budżet dzienny określić tak, żeby kampania działała kilka dni. I uruchomić.

Pomijając fakt, że AdWords przyciągnie odwiedzających na stronę i być może już teraz pozyskamy klientów, to w okresie tygodnia czasu poznamy rynek reklamy. Dowiemy się które z fraz kluczowych są trafione mniej a które bardziej. Poznamy średni koszt za kliknięcie, który będzie dla nas odniesieniem – będzie to granica, poniżej której można zejść optymalizując kampanię (oraz stronę WWW – SEO on-site). Poiznamy które reklamy są bardziej skuteczne (i czemu nie te, które wydawały się nam najlepsze).

Cała ta wiedza ta pozwoli na zaplanowanie długofalowej strategii reklamy w internecie z użyciem Google AdWords oraz dużo bardziej skutecznej kampanii. W ten sposób będzie można „wycisnąć” maksimum korzyści z reklam.

Zdaję sobie sprawę, że powyższy tekst nie wyczerpuje tematu oraz, iż jest dość uproszczony. Niemniej jednak jest to ogólny zarys i propozycja działań, jakie można przeprowadzić startując z programem reklamowym AdWords.

Należy pamiętać, że kupon na reklamę w AdWords można wykorzystać zgodnie z warunkami korzystania z kuponów AdWords

Na co przeznaczyć kupon AdWords?
0 votes, 0.00 avg. rating (0% score)