You are here:  / Reklama podprogowa / Jak SEM i SEO wpływają na sprzedaż?

Jak SEM i SEO wpływają na sprzedaż?

Stworzyłeś atrakcyjną ofertę i masz nowy serwis internetowy. Wszystko wygląda pięknie poza tym, że klienci nie przychodzą. A sprzedaż wcale nie rośnie. Dlaczego tak się dzieje? Prześledź poniższe obrazki i przeczytaj opisy. Dowiesz się, gdzie tkwi błąd. Po prostu nie używasz SEM/SEO…

Czy nie jest tak?

Oto wszyscy internauci. Jest ich bardzo dużo. Internauci spędzają czas w internecie w najróżniejszy sposób. Jednak znaczna część z nich często szuka informacji na jakiś temat. Często też jest to poszukiwanie usług lub produktów które chcą zakupić.

Oto internauci, którzy aktywnie poszukują usług lub produktów które oferujesz.

Oto internauci, którzy szukając w wyszukiwarce, tego co potrzebują trafili na twoją stronę.

Oto internauci, którzy po trafieniu na twoją stronę zainteresowali się ofertą, bo znaleźli to czego szukają. Ale na razie rozważają, czy dokonać zakupu u Ciebie. Porównują konkurencyjne oferty.

Oto internauci, którzy ostatecznie zdecydowali się na zakup produktów lub zamówienie usług u Ciebie. To Twoi nowi klienci.

Dlaczego tak mało? Bo zaniedbałeś na swojej stronie optymalizację pod kątem wyszukiwarek (SEO) oraz nie prowadzisz żadnych działań związanych z marketingiem w wyszukiwarkach (SEM).

Jak widzisz, wąskie gardło to ilość tych, którzy odnajdą Twój serwis internetowy. Jeśli go nie odnajdą, nie będą wiedzieli, że możesz im zaoferować dokładnie to, czego poszukują i co chcą kupić lub zamówić. Dzięki działaniom SEM/SEO możesz poprawić widoczność swojej oferty w wyszukiwarkach. Sprawi to, że dużo więcej internautów trafi na twoją stronę i zapozna się z ofertą.

A tak nie musi być. Oto scenariusz gdy masz strategię reklamy w internecie. Optymalizujesz swój serwis pod kątem wyszukiwarek, wykorzystujesz pozycjonowanie szerokie i pozyskujesz long tail wyników wyszukiwań. Prowadzisz przemyślaną i skuteczną reklamę w internecie (reklamy, linki sponsorowane).

Oto wszyscy internauci. Jest ich bardzo dużo. Tyle samo co poprzednio.

Oto internauci, którzy aktywnie poszukują usług lub produktów które oferujesz. Jest ich tyle samo co poprzednio.

Oto internauci, którzy szukając w wyszukiwarce, tego co potrzebują trafili na twoją stronę. Tutaj jest znacząca różnica. Twoja oferta jest dużo lepiej widoczna w internecie. Strona jest wyszukiwalna, a dzięki temu dużo więcej internautów trafia na nią czy poprzez wyszukiwarkę czy też reklamy.

Oto internauci, którzy po trafieniu na twoją stronę zainteresowali się ofertą, bo znaleźli to czego szukają. Ale na razie rozważają, czy dokonać zakupu u Ciebie. Porównują konkurencyjne oferty. Ale klientów w Twoim „sklepie” jest teraz dużo więcej niż poprzednio.

Oto internauci, którzy ostatecznie zdecydowali się na zakup produktów lub zamówienie usług u Ciebie. To Twoi nowi klienci. Tym razem jest ich dużo więcej. To efekt skali – jeśli mało osób wejdzie do „sklepu” – mało sprzedasz. Jeśli zaś do Twojego „sklepu” trafi dużo więcej osób, to sprzedaż wzrośnie.

I to wszystko dzięki SEM i SEO.

Jak SEM i SEO wpływają na sprzedaż?
0 votes, 0.00 avg. rating (0% score)