You are here:  / Reklama zewnętrzna / Geotargetowanie reklam – kiedy i po co?

Geotargetowanie reklam – kiedy i po co?

post by related

related post

Większość osób, a nawet firm, samodzielnie zarządzających kontem AdWords i reklamami dla siebie nie wykorzystuje w pełni potencjału tego narzędzia. Nie sposób się temu dziwić – w czasie wielu lat Google AdWords rozwijał się w mechanizm niezwykle skomplikowany (jeśli chodzi o szczegóły). Więc nie każdy musi się znać na tym, co i jak zrobić, aby było najlepiej i najskuteczniej.

Reklamodawcy często pomijają możliwości dopasowania geograficznego reklam. Często nieświadomi po prostu takiej opcji i korzyści jakie ona może dać.

Kiedy należy stosować geotargetowanie reklam AdWords?

Geotargetowanie reklam AdWords należy stosować przeważnie wtedy, gdy grupa docelowa znajduje się w pewnym obszarze geograficznym. Gdy reklamodawca świadczy usługi lokalnie, lub prowadzi głównie lokalną sprzedaż.

Np. prywatny gabinet lekarski, do którego pacjenci przychodzą tylko z najbliższej okolicy. Trudno sobie wyobrazić by do pediatry czy ginekologa ktoś miał jechać 200 czy 300 km. Pacjenci w dużej większości wybierają tego lekarza, do którego po prostu mają blisko.

Zatem w większości przypadków nie ma sensu reklamować się „na całą Polskę”. Reklamy praktyki lekarskiej ze Szczecina, które pokazują się np. w Rzeszowie to marnowanie pieniędzy. Bo za kliknięcia osób z Rzeszowa trzeba zapłacić. A szansa, że zaczną masowo jeździć do Szczecina będą znikome.

Korzyści z geograficznego dopasowania reklam.

Główną korzyścią z geograficznego dopasowania jest lepsze dotarcie do grupy docelowej – czyli potencjalnych klientów. Geotargetowanie podniesie także współczynnik CTR, jedną ze składowych, która ma wpływ na pozycję, na której wyświetla się reklama (wyżej, lepiej) oraz cenę za klikniecie (taniej, lepiej). Geotargetowanie wpłynie także na współczynnik odrzuceń – zmniejszając go.

Reklamodawca, świadczący usługi lub sprzedaż lokalnie skorzysta na tym, że większość osób, odwiedzających jego stronę przez reklamy jest z jego bezpośredniego sąsiedztwa.

Dla przykładu: na 100 kliknięć w reklamy kierowane na Szczecin, 100 odwiedzających jest ze Szczecina, daje szansę, że wiele z tych 100 osób skorzysta z usług lub wybierze się na zakupy. Inaczej na 100 kliknięć tylko kilka osób będzie ze Szczecina, a większa część z pozostałej części Polski. Reklamodawca traci na tym, że reklamy są klikane przez osoby, które nie pojada tak daleko, bo podobne usługi czy towary mogą kopić „u siebie, za rogiem”.

Kiedy nie należy stosować geotargetowania reklam AdWords?

Geotargetowania reklam nie trzeba stosować, gdy lokalizacja geograficzna potencjalnych klientów nie ma znaczenia. Czyli gdy usługi świadczone są zdalnie, np. przez internet, albo sprzedaż odbywa się wysyłkowo (sklepy internetowe).

Oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie, aby kierować reklamy geograficznie. Czasem jedna część kraju ma zapotrzebowanie na pewne usługi/towary, a inna nie ma lub ma znacząco mniejsze.

Podsumowanie – czyli kilka słów na koniec.

Tworząc kampanię reklamową Google AdWords warto się zastanowić nie tylko nad tym, co potencjalni klienci wpiszą w wyszukiwarkę, ale także nad tym, gdzie się znajdują fizycznie i jaką drogę są w stanie przebyć aby skorzystać z usług lub kupić towary u reklamodawcy.

Mechanizm Google AdWords daje narzędzia pozwalające na kierowanie geograficzne reklam. Warto więc z niego świadomie korzystać, aby osiągać najlepszy efekt reklamowy i podnosić skuteczność swoich kampanii reklamowych.

Geotargetowanie reklam – kiedy i po co?
0 votes, 0.00 avg. rating (0% score)