You are here:  / Marketing w internecie / Facebook – Kampanie reklamowe – Promocja

Facebook – Kampanie reklamowe – Promocja

post by related

related post

Polscy reklamodawcy, firmy reklamujące swoje produkty i usługi poprzez kampanie reklamowe na portalu Facebook zaczynają się mnożyć. Nie dziwi to, gdyż Facebook jest w pierwszej trójce najchętniej odwiedzanych serwisów w internecie (1. Google, 2. Facebook, 3. YouTube – sprawdź [1]). Google zostało poznane i opanowane. Czas na kolejne skuteczne miejsce reklamowe… Czas na reklamy na Facebooku!

Facebook to obecnie jeden z najpopularniejszych portali społecznościowych w Polsce.

Moda na Facebooka dotarła do polskich internautów względnie niedawno i błyskawicznie portal ten pojawił się w pierwszej trójce pod względem oglądalności.

Początek roku 2011 to ciągle przyrastające ilość reklamodawców na portalu Facebook. Szacunkowo, obserwując trend, za pół roku, czyli z końcem wakacji czy początkiem roku szkolnego Facebook wypełni się reklamodawcami. Będzie to oznaczać droższą powierzchnię reklamową oraz mniej skuteczny przekaz reklamowy niknący w gąszczu konkurencji.

Ważne by wyprzedzić konkurencję i wykorzystać sytuację,
bo taka okazja się nie powtórzy!

Jak wykorzystać modę internautów na Facebook? Reklamując się na tym portalu! Dzięki milionom użytkowników Facebooka, którzy mają tam konto (profil), Facebook pozwala reklamodawcom na precyzyjne określanie grupy docelowej. To istotne – bo można np. pokazywać reklamy produktów dla kobiet – kobietom. Produktów młodzieżowych – nastolatkom. Usługi medyczne skierowane do kobiet – kobietom. Itp.

Najważniejsze możliwości określenia odbiorców reklamy to: lokalizacja geograficzna (kraj, miasto), dane demograficzne (przedział wiekowy, data urodzin, płeć, zainteresowania dotyczące płci, rodzaj związku, preferowany język), zainteresowania podawane przez użytkownika w profilu, edukacja i praca (wykształcenie, miejsce pracy), relacje z innymi użytkownikami Facebooka (połączenie bezpośrednie lub przez wspólne zainteresowania).