// you’re reading...

Konsumenci

Visual Merchandising a decyzje marketingowe klienta

Jedną z form reklamy danej firmy jest tzw. Visual Merchandising.  Jest to umiejętność odpowiedniej prezentacji produktu, która ma na celu zwiększenie estetyki ekspozycji w przestrzeni sklepowej, wzmocnienie wizerunku marki oraz w efekcie uzyskanie wzrostu sprzedaży. Jeśli zostanie wykorzystana w odpowiedni sposób w świadomości klienta wykreuje się wizerunek marki taki jaki był w zamyśle. Dlaczego ten sposób okazuje się skuteczny? Działanie jest dość proste. Klient wchodząc do danego sklepu przede wszystkim  skupia się na efektach wizualnych. Dobra atmosfera sklepu to odpowiednio dobrany zapach, kolor, muzyka, dbałość o równowagę stylistyczną, pomysł, dobrze rozplanowana przestrzeń – to wszystko sprawia, że mamy ochotę znów odwiedzić to miejsce. Najbardziej zaawansowane metody prezentacji przestrzeni sklepowej stosuje się w branży odzieżowej i meblowej. Dla większości konsumentów to salon sklepowy jest miejscem gdzie dokonuję się zakupu dlatego też Visual Merchandising stanowi integralną część kampanii reklamowych i daje odbicie w zyskach.