// you’re reading...

Konsumenci

Strategia cross-selling - czyli zysk razy dwa

Odpowiednia strategia sprzedaży produktu jest jednym z najważniejszych czynników zapewniających przedsiębiorstwu przychód. Jedną z takich strategi jest tzw. cross – selling (sprzedaż krzyżowa), która polega na przedstawieniu klientowi oferty dotyczącej kilku usług jednocześnie. Do zakupionego produktu oferuję się dodatkowe jego opcje, uzupełniające go. Przykładem może być zakład fryzierski, który oprócz usług sprzedaje kosmetyki pielęgnujące włosy. Strategia ta jest bardzo skuteczna głównie dlatego, że w  momencie zaoferowania dóbr uzupełniających klient jest świeżo po zakupie co może oznaczać jego gotowość na dalsze transakcje. Oprócz tego nie ma ona żadnego ryzyka, gdyż klient kupił już produkt. W najgorszym wypadku po prostu nie skorzysta z poleconych mu dodatkowych opcji. Zakup dodatkowego produktu oznacza zwiększenie zysków przedsiębiorstwa a oprócz tego zmniejsza koszty zdobycia nowego klienta co oczywiście przyczynia się do wzrostu popularności stosowania takiej stratregii.