// you’re reading...

Znane marki

Nokia liderem wśród najbardziej znanych polskich marek

Badanie TrustR firmy Millward Brown przeprowadzone na początku 2010 roku wykazało, że w Polsce największym zaufaniem cieszy się marka Nokia. TrustR stanowi wskaźnik obrazujący zrozumienie i wzmacnianie więzi pomiędzy konsumentem i marką. Wskaźnik jest obliczany na podstawie odpowiedzi na następujące pytania:„Na ile wiarygodna jest ta marka?” oraz „Czy był(a)by Pan(i) skłonny(a) zarekomendować tę markę?” Wyniki przedstawia się w postaci indeksów, które razem tworzą TrustR. Średni wynik to 100. Jeśli marka osiągnie wynik powyżej 105 to jest to dla niej korzystne.

Wyniki opublikowane przez firmę Millward Brown pokazują, że na sukces marki składają się: zaufanie i gotowość do zarekomendowania marki. Badanie to uwzględniło również wnioski z analizy firmy The Futures Company, które dotyczyło zaufania i zaangażowania konsumentów po recesji. W 22 badanych krajach wykazano, że marka posiadająca najwyższy wskaźnik TrustR była kupowana prawie siedem razy częściej niż pozostałe. Dodatkowo konsument o wiele częściej wiązał z tą marką pozytywne skojarzenia.

W Polsce w pierwszej dziesiątce badania TrustR znalazły się następujące firmy: Nokia (127), Audi (120), Volkswegen (119), Tymbark (119), Toyota (116), Hortex (113), Wedel (113), Żywiec (112), Coca Cola (112) oraz Sony Ericsson (112).