// you’re reading...

Konsumenci

Na czym polega crowdsourcing?

Crowdsourcing jest to pojęcie po raz pierwszy użyte przez Jeffa Howe`a w 2006 roku, określające przypisywanie tradycyjnych obowiązków pracowników najemnych pewnej grupie osób lub określonej społeczności. Oznacza ono, że firma czerpie wiedzę, pomysły czy inspirację z tłumu- od zwykłych ludzi. Źródłem pomysłów nie są tutaj marketingowcy a konsumenci, którzy to najlepiej wiedzą czego obecnie potrzebują. Dodatkowo oferowanie im możliwości oceny i analizy produktu, którego używają lub takiego jakiego byliby w stanie używać daje gwarancję, że po wprowadzeniu zmian klienci go kupią. Oznacza to, że produkt będzie odpowiedni dla określonej grupy docelowej i powinien odnieść sukces rynkowy.

Wprowadzenie crowdsourcingu polega na realizacji poniższych punktów:

  1. Firma definiuje problem

  2. Firma przedstawia problemem społeczności -online

  3. Internauci proszeni są o przykładowe rozwiązania

  4. Internauci prezentują rozwiązania

  5. Internauci oceniają i odrzucają rozwiązania innych

  6. Firma nagradza internautów, których rozwiązania zostały wyróżnione

  7. Firma wprowadza wybrane przez społeczność rozwiązania

  8. Firma czerpie zyski z wprowadzonych rozwiązań