// you’re reading...

Marketing Szeptany

Kim jest trendsetter?

Nowe ciuchy, nowe gadżety, ciekawy i oryginalny styl życia i bycia to cechy wyróżniające trendsettera z tłumu, który codziennie pojawia się na ulicach wielkich miast. Jednakże trzeba pamiętać, że taka osoba nie ma promować tylko ubrań czy ciekawych dodatków. Dodatkowo nie może on tylko brylować w swoim towarzystwie ale umieć się odnaleźć w nowych sytuacjach, wypromować się w sieci i wiedzieć jak do swoich racji przekonać innych.

W Polsce powoli zaczyna być widoczna zmiana dotycząca kanałów docierania do klientów. Zdecydowanie bardziej skuteczna niż tradycyjne kanały jak telewizja, radio są kontakty osobiste. Nikt lepiej niż bliska osoba nie doradzi jaki krem na noc kupić lub jaki kolor jest teraz na topie. Opinia znajomych i rodziny ma zwykle bezpośredni wpływ na to co i gdzie kupujemy. Z tego powodu trendsetterzy będą odgrywać coraz większą rolę w promocji produktów i usług.

Trendsetter to obecnie osoba, która zna się na modzie, najnowszych trendach, bywa w klubach nocnych. Wie co się dzieje „na mieście” i kto jest teraz u szczytu popularności. Dodatkowo może wykazać się szeroką listą kontaktów. Taka osoba musi wykazywać się komunikatywnością, obyciem, wiedzieć jak sprzedać produkt wcale go nie reklamując a promując. Trendsetting z pewnością bazuje na koncepcji marketingu szeptanego, czyli przedstawianiu szerokiej grupie ludzi określonego produktu lub usługi w sposób naturalny, np. polecenie go na forum internetowym. Dodatkowo ternsetter musi wiedzieć jak zacząć znajomość, przekonać do kupienia określonego produktu jednocześnie nie zrażając do siebie osoby. Najczęściej trendsetterami zostają osoby znane jako „lwy salonowe”, które rewelacyjnie odnajdują się w tłumie i potrafią przekazać mu swoje przesłanie.