// you’re reading...

Konsumenci

Zasady rozpoznawalnej marki

Na przetrwanie i rozwój marki wpływ ma wiele czynników. Wiele przedsiębiorstw potrafi odeprzeć ataki konkurencji i utrzymywać się na odpowiedniej pozycji rynkowej. Utrzymanie marki wiąże się jednak ze stosowaniem przez firmę kilku podstawowych zasad. Są one następujące:

  1. Nawiąż i podtrzymaj osobiste relacje z klientami.
  2. Zdefiniuj i stosuj odpowiednie wartości w firmie.
  3. Zdefiniuj i podkreślaj swoje kluczowe przesłanie.
  4. Zachowaj stałość w wartościach, jakości i podejściu do klienta.
  5. Doceń znaczenie Internetu i rozwiń działania szczególnie na portalach społecznościowych.
  6. Pokaż, że działasz z pasją.
  7. Podkreślaj różnice pomiędzy Twoją firmą a konkurencją.
  8. Przekonaj pracowników o sile Twojej firmy.
  9. Wyznaczaj realne do osiągnięcia cele.
  10. Badaj rezultaty swoich działań.

Zastosowanie się do wszystkich wymienionych zasad jest trudne i wymaga systematycznej pracy i poświęcenia. Przede wszystkim wymaga wykształcenia u pracowników poczucia, że to co oni robią i w jaki sposób to robią wpływa na markę i pozycję konkurencyjną przedsiębiorstwa w którym pracują. Ponadto ważne jest by wszystkie wyznaczone i zdefiniowane cele były realne i zrozumiałe dla wszystkich w szczególności dla klientów.